Dlaczego ludzie nie śpią w nocy?

Nie wiem.

Czytam czasem tak całościowo i merytorycznie ujęte teksty…. i nie wiem, skąd, ktoś, posiada wiedzę tak wielopoziomową na temat: kobiet, facetów, związków… może ktoś zrobił z tego doktorat, albo tyle przeżył…  (i nadal żyje?)

Ja piszę tylko to, o czym wiem i czego jestem pewna. Napisałam tylko jeden post, na temat, o którym wiedziałam tylko trochę ( Uległość i dominacja) to Pani Uległa mnie z deczka zhejtowała. Od tamtej pory, odechciało mi się nawet zgłębiać temat – za sprawą tejże Pani… i jej…. nie umiem ubrać tego w słowa.… całokształtu.

Ludzie nie śpią w nocy bo:

  1. Nie wypili swojej porcji alkoholu, lub nie wypili go wcale – taka prawda. Często popełnianym błędem, jest picie alkoholu w celach nasennych. Po alkoholu się nie śpi. Nie wchodzi się w drugą fazę snu. Po alkoholu się czuwa.
  2. Gryzie ich sumienie – Moją ulubioną postacią w tej kwestii jest Raskolnikow. Czuję się tak czasem, chociaż nikomu siekierą nie przywaliłam. Jeszcze? Mnie męczą większe i mniejsze drobnostki, poczucie krzywdy, lęki, zawody i niepowodzenia. Jednakże efekt jest ten sam – nie śpię w nocy.
  3. Efekt sowy – zmienili noc na dzień i odwrotnie. Mój kolega posiadał sowę i niecodzienne hobby w postaci ćpania wszystkiego co możliwe. Nie spał w dzień i w nocy, Sowa też. Sowa nie wytrwała. On tak.
  4. Księżyc w pełni – nie mam pojęcia dlaczego…. Naukowcy wiedzą.  „Specjaliści ze Szpitala Psychiatrycznego dowiedli, że Pełnia powoduje bowiem między innymi zmniejszenie poziomu melatoniny w organizmie. W praktyce oznacza to, że trudniej nam wówczas zasnąć i wyspać się. Kluczowa dla regeneracji organizmu faza REM skraca się średnio o 20 minut w każdym z kilku jej cyklów”. (http://natemat.pl/69879,naukowcy-potwierdzaja-ze-podczas-pelni-ksiezyca-ludzki-organizm-pracuje-zupelnie-inaczej-dlatego-sie-nie-wysypiamy)
  5. Miłość szczęśliwa – nie chce się spać, aby wracać myślami do pięknych momentów i mielić je po stokroć. Uwielbiam to.
  6. Miłość nieszczęśliwa – W nocy się tęskni i rozczula przy dźwiękach smutnych piosenek. On mnie nie kocha uuuuu, a mówił, że na zawsze uuuu, a to pech a to skurwiel.
  7. Głód – naukowo potwierdzone – głodnemu spać nie można, a przeżartemu jeszcze bardziej.
  8. Praca zawodowa– większość ludzi, których znam ( jak nie wszyscy) śpią w pracy na nocną zmianę, ale są tacy którzy nie mogą. Takowych nie znam.
  9. Praca intelektualna i twórcza – bo cicho, bo klimatycznie, ciemno…., bo sprzyja.
  10. Ktoś lub coś przeszkadza – dzieci płaczące za ścianą, remont, impreza i chyba najgorsze – kopulacja 🙂 Najgorsze dla słuchającego.

Nie mogę ostatnio w nocy spać…. diagnozuję się.

Dlaczego ty nie śpisz w nocy?

17 thoughts on “Dlaczego ludzie nie śpią w nocy?

    1. Zgadzam się z przedmówczynią. Czasami roztrząsamy wydarzenia minionego dnia, czy może powinniśmy postąpić inaczej w jakiejś sprawie i jakie będą skutki naszych decyzji. Czasem się po prostu martwimy.
      Tak mi się wydaje, bo ja śpię jak zabita i średni czas zasypiania mam w okolicy minuty lub dwóch. Bezsennych nowy w roku mam dosłownie kilka i zawsze są związane z wydarzeniami dnia.

      Polubione przez 2 ludzi

  1. ludzie nie śpią z różnych powodów, bo dzieci im płaczą, bo sąsiedzi się tłuką, bo myśli im w głowie gonią jak w kołowrotku, bo wyrzuty sumienia gryzą tak mocno, bo partner chrapie, bo partner jest poza domem a oni sami spać nie umieją, bo jakiś początek, bo jakiś koniec, bo radość im duszę rozpiera, bo smutek jest tak przejmujący, bo śnią im się różne rzeczy, których się boją, więc wolą nie spać, bo muszą skończyć projekt na jutro, bo wpadli na pomysł jakiegoś rozwiązania i boją się usnąć by nie zapomnieć.. powodów tyle i le ludzi, każdy nie może spać indywidualnie i po swojemu…

    Polubione przez 2 ludzi

  2. Ja miałam duży problem ze spaniem. Jak byłam w szkole średniej, potrafiłam nie przespać dwóch-trzech nocy z rzędu. Leżałam i wkurzałam się że nie śpię, próbowałam różnych metod ale wszystkie zawodziły. Byłam zrozpaczona, bo będąc cały czas w niedospanym letargu nie da się normalnie funkcjonować. Najciekawsze jest to, że to samo mi przeszło…

    Polubione przez 1 osoba

  3. Ludzie nie śpią także w przypadku różnych chorób, zwłaszcza tych, które powodują zapalenia w mózgu lub jego okolicach. Niektóre zapalenia, najzwijmy je pozamózgowymi, także mogą wpływać na sen, bo z ich ognisk (zapalnych) mogą przedostawać się związki biochemiczne do układy nerwowego czy nawet przekraczać barierę krew-mózg i ostatecznie także trafiać w okolice mózgu.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

